RWDM Forum

PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

Share

Belgiomediaman

Aantal berichten : 236
    Registratiedatum : 2015-08-24

Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

Post by Belgiomediaman on Thu May 18, 2017 9:34 am

HLN 18-5-2017

Vandiepenbeeck "De cirkel is nu rond"

Op Mechelen speelde Union een verdienstelijke partij, maar fysiek bleek na een uur het bobijntje op. Weer drie matchen in zeven dagen op dit moment van de competitie: het weegt door. Maar wie zich morgen zeker nog één keer helemaal zal opladen, is Vincent Vandiepenbeeck. Hij ruilt z'n Union-truitje daarna in voor dat van RWDM.

Het zat er natuurlijk al weken aan te komen en nu is ook officieel alles afgerond: Vandiepenbeeck tekende een contract van twee jaar bij RWDM. Een keuze van het hart. "Ik had best graag nog een jaartje met Union op dit niveau blijven spelen. Maar het is anders gelopen. Natrappen ga ik zeker niet doen: ik heb hier supergraag gespeeld. Alleen voelde ik dat ik beter kon vertrekken."

Enerzijds was er Grosjean die duidelijk de voorkeur gaf voor fulltime profs (en Vincent hield vast aan zijn job naast het voetbal) en anderzijds liet voorzitter Baatzsch niet na op het hart van de speler te trappen. Vorige week lachte die bij de nakende transfer nog breeduit: 'hij kan niet eens meer lopen'.

Lopen, hard maar correct verdedigen èn leiding geven, Vandiepenbeeck kan het op z'n 32ste wel degelijk nog als de beste. Wat meer blessuregevoelig, dat wel. Maar bij RWDM krijgt hij wat meer recuperatietijd. "Vier trainingen per week en op tijdstippen die voor spelers te combineren valt met een job of studie. Dat komt me goed uit", aldus 'Vince'. "Maar ook RWDM is een club met véél ambitie. Molenbeek is pas kampioen geworden, maar als het opnieuw de kans krijgt om te promoveren, dan zal daar vol voor worden gegaan. En ik zal me daar ook voluit voor inzetten. RWDM is natuurlijk ook de club waarvoor ik al 17 jaar heb gevoetbald. Daar heb ik m'n jeugdreeksen rondgemaakt. Ik ken Thierry (Dailly, clubmanager, red.) al heel lang: het vertrouwen is navenant. Mijn contract heb ik nauwelijks of niet nagelezen. Is er een extra optie voor een bijkomend seizoen in vervat zoals bij Geoffrey Cabeke (die ook de overstap maakt)? Ik zou het niet eens weten. Hier mijn carrière beëindigen waar ze begonnen is, dat is mooi. De cirkel is rond."

Volgt straks ook doelman Sadin het voorbeeld van Vandiepenbeeck en Cabeke? De kans is reëel. En hoe staat het intussen met de transfer van blikvanger Nicolas Rajsel richting Oostende? De Sloveense Fransman hult zich in stilte, zij het met twinkelende oogjes. Hij heeft een akkoord met de ploeg van Coucke en de kustjongens kwamen ook al even onderhandelen met het Union-clubbestuur. Dat de deal nog niet werd afgerond, heeft naar verluidt te maken met makelaarscommissies. Er moet nog wat tijd over gaan.

Verder kijkt ook Tracy Mpati nog de kat uit de boom. Standard en STVV zouden geïnteresseerd zijn. "Ik heb nog geen enkel contact gehad, dus is er nog geen enkel concrete piste", aldus de Molenbeekse rechtsachter dinsdagavond in Mechelen. "Ik moet niet persé weg, maar als er een mooi aanbod komt van een ploeg uit eerste, dan ga ik daar zeker over nadenken. Maar de beslissing ligt niet bij mij: ik lig nog onder contract, dus moet er eerst met mijn club gepraat."

Belgiomediaman

Post by Belgiomediaman on Tue May 30, 2017 9:56 am

Nieuwsblad 30-5-2017

RWDM toont zich bijzonder kooplustig: ''Spelers volgen hun hart”

Een maand na het veroveren van de titel is RWDM vast van plan om zijn opgang door de nationale reeksen voort te zetten. De kapitaalkrachtige Brusselse club moet op termijn de tweede club worden in de hoofdstad. Union is gewaarschuwd.

RWDM sloeg de voorbije twee weken hard toe op de transfermarkt met de aanwerving van het Union-trio Anthony Sadin, Vincent Vandiepenbeeck en Geoffrey Cabeke. Met de komst van Anthony Bova, topschutter in de reeks met 26 doelpunten en in het verleden actief bij Moeskroen, Mons en La Louvière, krijgt het dream team van RWDM stilaan vorm. Volgens de geruchtenmolen was er ook sprake van een terugkeer naar het oude nest van Steve Colpaert, maar dat bleek uiteindelijk fake news te zijn.

Het zegt wel veel over de sportieve aantrekkingskracht van RWDM dat een speler van kampioen Antwerp wordt gelinkt aan de club en dat het in een klap drie sterkhouders van Union kan weghalen.

''Ik moest die jongens niet overtuigen om voor RWDM te kiezen'', vertelt manager Thierry Dailly. ''Ze hebben alle drie hun opleiding gehad bij RWDM en door nu terug te keren naar het oude nest hebben ze hun hart gevolgd. Tegen dat soort jongens heb ik al vaak gezegd: RWDM is jullie project. Mijn ervaring van ruim dertig jaar in het voetbal als speler en manager geeft mij ook een zekere geloofwaardigheid. Dat is heel belangrijk in het voetbal. Of we op termijn de concurrent van Union moeten worden? Dat is niet ons eerste doel, het hele project RWDM primeert boven alles.''

Affiniteit is een ding, maar om drie jongens van Union te kunnen aantrekken, is ook het financiële argument van belang. Sadin en co hebben moeten inleveren, maar het mag duidelijk zijn dat RWDM er warmpjes bijzit. Dankzij het enorme supporterspotentieel - elke match zaten er ruim 3.000 toeschouwers op de tribunes het afgelopen seizoen - de merchandising en de kantine die op volle toeren draaien en de Viparrangementen, bouwden de Brusselaars op amper twee jaar tijd een stevige commerciële poot uit waar zelfs clubs in 1B jaloers op zijn.

Het bestuur heeft begrepen dat RWDM een goudmijn is, een mini-versie van Beerschot-Wilrijk, dat dankzij zijn enorme financiële slagkracht in geen tijd de stap van eerste provinciale naar het tweede Belgische echelon kon maken.

''Maar denk nu niet dat wij volgend seizoen het grootste budget zullen hebben'', zegt Dailly. ''Clubs als La Louvière, Olympic Charleroi of Kelmis zullen het niet met minder doen. Mijn eerste betrachting wordt het vinden van een budgettair evenwicht. Wat wij nu moeten vermijden, is ons laten leiden door onze emoties. In dat opzicht wordt de rekrutering van nieuwe spelers belangrijk. De kern moet verjongd worden met vier tot vijf spelers die hun carrière bij ons willen lanceren. Wel, ik kan je verzekeren dat je als jonge speler een grote visibiliteit hebt bij een club als RWDM.''

VOORBEREIDING

Op woensdag 19 juli gaat Anderlecht op bezoek in het Denderleeuwse Van Roystadion. Voorts staat op zaterdag 22 juli FCV Dender-Tubeke gepland. Op woensdag 23 augustus is het de beurt aan RWDM voor een bezoek aan FCV Dender.

HLN 26-5-2017

Thierry Dailly bouwt aan sterke ploeg

Na Geoffrey Cabeke en Vincent Vandiepenbeeck maakt ook doelman Anthony Sadin de overstap van eerste klasse B-club Union naar de buren van RWDM, dat volgend seizoen na het behalen van de titel in de Franstalige tweede klasse zal uitkomen. Het ziet er sterk naar uit dat Molenbeek een serieuze metamorfose zal ondergaan.

Het stond in de sterren geschreven dat het trio de overstap zou maken van Union naar RWDM. Anthony Sadin tekende woensdagavond een contract van twee seizoenen met een optie voor een bijkomend seizoen. "Ik ben blij met zijn komst, want Sadin heeft veel ervaring", verklapt sportief manager Thierry Dailly. "Met het trio van Union hebben we ons serieus versterkt op drie cruciale plaatsen. Tegelijkertijd ben ik ook blij dat er een akkoord is met onze doelman van afgelopen seizoen, Santos Pravos. Hij zal volgend seizoen de doublure worden van Sadin. In tweede amateurklasse heb je immers twee goede doelmannen nodig. Als Sadin iets zou overkomen, dan hebben we dus nog een andere goeie keeper op de bank zitten."

De jongste dagen waren er geruchten dat Cherif Haidara RWDM zou verlaten voor eerste amateurclub Dender. "Haidara blijft zeker bij ons. Ik had al drie weken geleden een mondeling akkoord met hem, maar dat is nu ook officieel op papier gezet. Voorts maak ik me sterk dat we ook Iliess Bruylandts nog een jaar langer kunnen lenen van Lierse. De speler zelf heeft zich afgelopen seizoen goed ontwikkeld en is graag bij ons." Door het vertrek van Nicolas Maeyens moest RWDM ook op zoek naar een nieuwe verdedigende middenvelder, ook al kan Haidara op die positie uitgespeeld worden. "Je hebt voor elke positie een dubbele bezetting nodig als je bovenaan wil meedraaien", stipt Dailly aan. "Daarom hebben we Amaury Mabika weggeplukt bij het naburige Grimbergen. Amaury heeft zijn opleiding bij de elitejeugd van Anderlecht gekregen en kan echt wel tegen een balletje trappen." Nog heel veel namen circuleren in de wandelgangen van het Machtensstadion. De ploeg zou er daarom volgend seizoen wel eens voor een groot stuk anders kunnen uitzien. Alleen Anthony Cabeke, Brouckaert, Bruylandts en in mindere mate Liard lijken nog zeker te zijn van een basisplaats. "We zijn met heel veel goeie spelers aan het praten. Ze komen zich zelfs spontaan aanbieden. Maar ik wil me niet in financiële gevaren storten", stipt Dailly aan. "Ik kan de fans wel verzekeren dat er een sterke ploeg zal zijn bij de start van de competitie."

Belgiomediaman

Post by Belgiomediaman on Fri Jun 09, 2017 9:51 am

HLN 9-6-2017

Manager Thierry Dailly (RWDM): "Doodsbedreiging gekregen"

Wie dacht dat de strijdbijl tussen de tweede Brusselse clubs RWDM en WS Brussel, die volgend seizoen tegen elkaar uitkomen in de Franstalige tweede amateurklasse, was begraven, gelooft nog in sprookjes. "In het verleden werden we al vaker gechanteerd en gepest door WS Brussel-eigenaar en trainer John Bico. "Maar nu heeft hij mij ook onrechtstreeks met de dood bedreigd", verklaart sportief manager Thierry Dailly. "Tegen onze teammanager Serge Beerens verklaarde hij dat ik niet moet schrikken als er op een dag iemand een revolver tegen mijn hoofd zou houden. Het spreekt voor zich dat dit niet door de beugel kan en daarom heb ik ook klacht neergelegd bij de politie. Wat de cohabitatie in het Machtensstadion betreft, die staat voor mij helemaal op de helling."

John Bico lacht de aantijgingen van Dailly weg. Of wat had je anders verwacht.

Belgiomediaman

Post by Belgiomediaman on Fri Jun 16, 2017 10:18 am

HLN 16-6-2017

RWDM haalt Alan Richard en Mamadou Ba (Doornik)

RWDM blijft zich roeren op de transfermarkt met het oog op volgend seizoen. Na Geoffrey Cabeke, Vincent Vandiepenbeeck en Anthony Sadin (Union), Amaury Mabika (Grimbergen), Anthony Bova (Rebecq) en Florian Petitpretz (LOSC) haalde RWDM ook Alan Richard en Mamadou Ba, die afgelopen seizoen aan de slag waren bij reeksgenoot RC Doornik. Vooral Richard was gegeerd wild, want Moeskroen, Luik, Virton en Olympic Charleroi zaten achter de offensieve middenvelder aan, die het voorbije seizoen zestien keer scoorde. Zijn teamgenoot Ba, een hangende spits, vond tien keer de weg naar doel.

"We willen volgend seizoen geen mal figuur slaan", verklaart sportief manager Dailly de vele versterkingen. "Als je ook in tweede een vooraanstaande rol wil vertolken, heb je nu eenmaal goede spelers nodig. We zoeken nog een goede spits, maar ik denk dat we nog wat moeten wachten tot eersteklassers hun kern gaan afslanken."

Bijna had RWDM zijn diepe spits beet, maar Vlad Rusu van Beerschot koos in extremis voor een buitenlands avontuur waar hij naar het schijnt dubbel zoveel kan verdienen dan bij RWDM. "Daar kan je niet tegenop en we gaan ook niet opbieden, want ik houd me aan de opgelegde budgetten", geeft Dailly nog mee

Belgiomediaman

Post by Belgiomediaman on Tue Jun 20, 2017 9:23 am

Nieuwsblad 20-6-2017

“Wij mikken niet hoger dan top vijf”

Anderhalve maand na de kampioenstitel in de derde amateurklasse gaf Drazen Brncic maandag het officieuze startschot van het nieuwe seizoen. RWDM kocht een kampioenenelftal bij elkaar, maar niemand die het woord titel in de mond wil nemen.

Zo'n vijftig supporters waren maandag op de afspraak voor de eerste training van RWDM. Deze week dient vooral om de spelers met elkaar kennis te laten maken. Er wordt tot zaterdag getraind en dan krijgen de spelers verlof tot half juli. Op 17 juli volgt de officiële start van het seizoen. Bij het overlopen van de spelersnamen is een ding duidelijk: Kelmis, La Louvière-Centre, Luik en Olympic Charleroi zullen straks de mouwen mogen opstropen om RWDM, op papier dé topfavoriet in de tweede amateurklasse aan Franstalige kant, de weg naar de titel versperren. RWDM haalde de voorbije weken het grof geschut boven op de transfermarkt.

Bij Union haalde het Anthony Sadin, Vincent Vandiepenbeeck en Geoffrey Cabeke. Anthony Bova, vorig seizoen topschutter in de reeks met 26 doelpunten, kwam over van Rebecq en assistenkoning Alain Richard werd weggeplukt bij Doornik. Afgelopen weekend zette ook Nicolas Timmermans, overbodig bij Eupen, zijn krabbel bij RWDM. De Brusselaars versterkten zich nagenoeg enkel met jongens die een, twee, of zelfs drie reeksen hoger speelden vorig seizoen. Transfers waar de concurrentie enkel van kan dromen. Een dreamteam zeg maar. “Toch mikken wij niet hoger dan de top vijf”, zegt manager Thierry Dailly. “Luik, Olympic Charleroi en La Louvière beschikken minstens over een gelijkwaardig budget als dat van ons en hebben een ploeg dat op elkaar is ingespeeld. De reeks ken ik niet zo goed, maar het is jammer dat alle derby's wegvallen.”

Voor RWDM zit de transferactiviteit er bijna op. De club gaat nu nog op zoek naar een diepe spits – gisteren mocht de Franse Kameroener John Nkomb alvast proefstomen. Verder hoopt Dailly het dossier van Ilies Bruylandts binnen afzienbare tijd rond te krijgen. “Met Lierse-voorzitter Maged Samy moet je geduld hebben”, zegt Dailly lachend.

Net als vorig seizoen bouwde Dailly een ploeg uit rond een vaste kliek met jongens die een verleden hebben bij RWDM. De verdediging zou met Sadin, de broers Cabeke, Timmermans en Vandiepenbeeck zelfs honderd procent RWDM-getint kunnen zijn. Bij de samenstelling van zijn groep had Drazen Brncic vooral oog voor de mentale weerbaarheid van de rekrute.

“Vanaf dag een heb ik duidelijk gemaakt dat elke speler ten dienste staat van RWDM”, zegt Brncic. “Wie geen concurrentie aanvaardt, mag beschikken. Vorig seizoen waren er te veel spelers die met zichzelf bezig waren. Tijdens de week liepen ze de kantjes ervan af en het maakte hen niet uit dat de ploeg een wedstrijd verloor. Ik heb dat intern geregeld: die jongens heb ik eruit gezwierd.”

HLN 20-6-2017

Nog wachten op een echte goalgetter

Trainer Drazen Brncic riep gisteren zijn spelersgroep samen voor de eerste training. Voor een club uit tweede amateurklasse is dat bijzonder vroeg. "Een bewuste keuze", verklaart teammanager Serge Beerens."Anders zou de periode tussen de laatste match vorig seizoen en de start op het nieuwe seizoen veel te lang zijn."

De voorbereiding bestaat dus uit twee delen. Deze week wordt er vijf keer getraind. Doel van deze trainingsweek is kennismaken en kijken waar de spelers staan op conditioneel vlak. Daarna moeten ze een individueel programma volgen. Vanaf afstand zullen en kunnen alle spelers gevolgd worden wat betreft hun conditionele vorderingen.

"Als op 17 juli de echte voorbereiding begint, kunnen we ook echt van start gaan. De kennismakingronde is dan al gedaan. Het is ook de bedoeling om deze week alle praktische zaken te regelen zoals het toekennen van kledij en rugnummers", geeft Beerens voort toelichting. "Deze week zullen we telkens in het Machtensstadion trainen, want alle faciliteiten zijn hier voor handen."

Op de eerste training ontbraken gisteren vier jongens. Anthony Sadin is nog op huwelijksreis, Lutula geniet nog van enkele dagen vrijaf in zijn land Congo. Ook Ngangué is met vakantie. Haidara kwam om onduidelijke redenen niet opdagen, terwijl Cissé met een halfuur vertraging het trainingsveld betrad, waardoor hij alleen rondjes mocht lopen. Ook Revituso, Geoffrey Cabeke en Timmermans beperkten de trainingsarbeid voornamelijk tot lopen.

Deze week is er ook één tester op proef: John Ncom, een spits met een verleden bij PSG.

Niet van de partij: Ilies Bruylandts, de flankaanvaller die vorig seizoen van Lierse werd gehuurd. RWDM wil hem graag nog een jaartje huren, maar voorlopig staan de onderhandelingen op 'on hold'. De oefenwedstrijd tegen Lierse, voorzien op 1 augustus, werd trouwens geannuleerd.

De eerste training werd overigens druk bijgewoond door fans van het eerste uur. "We hebben goede versterkingen gedaan", klonk het gisteren in koor. "Maar we hebben nog minstens éne superspits nodig, ene die kan goals maken. Als we die kunnen binnenhalen, dan mogen we enige ambities koesteren komend seizoen."

Sportief manager Thierry Dailly bevestigt dat hij met verschillende pistes bezig is. "Het is nog vroeg, we hebben geduld. We willen alleen een spits aantrekken waarvan we allemaal overtuigd zijn dat hij RWDM iets kan bijbrengen", klinkt het.

Belgiomediaman

Post by Belgiomediaman on Tue Jul 04, 2017 9:37 am

HLN 4-7-2017

White Star laat zich nog niet uit Machtensstadion zetten

De exit van White Star Brussel uit het Edmond Machtensstadion is dan toch nog geen feit. In mei besliste Molenbeek om het contract van de voetbalclub te ontbinden, maar daar besliste een rechter anders over. De gemeente wordt nu verplicht om de huurovereenkomst van White Star te respecteren, met een boete van 25.000 euro per inbreuk.

White Star Brussel speelt in de tweede amateurdivisie, en zal dat tot nader order nog altijd in het Edmond Machtensstadion doen. Reeksgenoot RWDM moet de infrastructuur dus delen. Nochtans had de gemeente Sint-Jans-Molenbeek, eigenaar van het stadion, in mei beslist dat de huurovereenkomst met WS Brussel op 1 juli zou eindigen. De club was haar financiële verplichtingen immers niet nagekomen. Maar sterke man John Bico trok naar de rechter, en met succes. "De gemeente Molenbeek werd verplicht om de huurovereenkomst met onze club te respecteren, op straffe van 25.000 euro boete per inbreuk", klinkt het bij White Star Brussel. De club laat ook weten het standpunt van de gemeente een schande te vinden voor de lokale jeugd. "Wat zijn vijfhonderd jongeren in een specifieke sociale context waard tegenover populisme en kleine afspraakjes?"

Gemeente gaat in beroep

De gemeente Molenbeek gaat echter in beroep tegen de beslissing van de rechter. "Die uitspraak is er gekomen via een spoedprocedure", zegt Mustafa Er, woordvoerder van burgemeester Françoise Schepmans. "De rechter heeft dus een beslissing genomen zonder dat hij de tijd had om de zaak grondig te bestuderen. Wij werden overigens nooit gehoord en we weten ook niet wat de argumenten van White Star Brussel waren." De gemeente hoopt binnen de maand op een nieuwe uitspraak. "We zijn consequent in ons besluit: er is geen plaats meer voor White Star Brussel in het Edmond Machtensstadion. Eens de rechter beide kanten van het verhaal gehoord heeft, verwachten we dat de uitspraak heel anders zal zijn."

Ook bij RWDM maakt men zich voorlopig niet al te veel zorgen. "We zijn op de hoogte van het feit dat de gemeente in beroep gaat tegen deze uitspraak", zegt Danny Vander Eeckt van RWDM. "We verwachten dan ook dat een nieuwe uitspraak heel anders kan zijn." Maar ondertussen moet RWDM wel op zoek naar een oplossing voor de trainingen van de jeugdspelers. "We hadden vanaf 1 juli het exclusieve gebruik van alle terreinen, en dat zijn we nu kwijt. We gaan in de komende dagen bekijken hoe we dat kunnen oplossen. We hopen echter dat er snel een nieuwe uitspraak zal volgen, en dat we dus geen oplossingen nodig zullen hebben."

Belgiomediaman

Post by Belgiomediaman on Mon Jul 10, 2017 9:50 am

HLN 8-7-2017

Abonnementenverkoop loopt als een trein bij RWDM

De abonnementenverkoop loopt als een trein bij de tweede amateurklasser. Twee weken na de start werden al bijna 700 seizoenskaarten aan de man én vrouw gebracht. Dat er online besteld kan worden, heeft een positieve invloed, meldt de club. RWDM start officieel 17 juli met de voorbereiding op het nieuwe seizoen en op 22 juli is er al de eerste oefenwedstrijd gepland tegen FC Knokke

Belgiomediaman

Post by Belgiomediaman on Tue Jul 18, 2017 9:26 am

Nieuwsblad 18-7-2017

Brncic introduceert hartslagmeters

Het seizoen van RWDM kan nu echt beginnen. Een kleine maand nadat de Brusselaars een eerste keer samenkwamen om kennis te maken, gaf Drazen Brncic het officiële startschot van wat een nieuwe veroveringstocht moet worden.

Drazen Brncic verwelkomde maandag 23 spelers op training. Enkel Lutula, die nog in Congo zat om administratieve zaken te regelen, ontbrak. Hij wordt pas vandaag op training verwacht. Een opvallende verschijning was die van Jean-François Mbuba, een 25-jarige spits van Virton die er vorig seizoen in de eerste amateurreeks 22 binnen stampte. Mbuba tekende voor twee seizoenen en is in principe de laatste versterking van de Brusselaars. ''Al hopen we nog Illies Bruylandts te strikken'', zegt Brncic.

''Tijdens mijn korte vakantie in Kroatië heb ik het dossier van Bruylandts onvoldoende kunnen opvolgen, maar het zal de komende dagen wel duidelijk worden of het rond geraakt.''

RWDM is hoe dan ook klaar om hun nieuwe reeks te bestormen. Met een nieuwe ploeg en een nieuw tactisch systeem. ''Ik wil iets anders proberen met deze kern. In Kroatië ging geen dag voorbij zonder dat ik aan voetbal dacht: de voorbereiding samengesteld, de trainingsstof gevisualiseerd enzovoort. Voetbal is wat mij betreft de aangenaamste ziekte die er bestaat. (lacht)” “Ik heb de spelers gerust gelaten. Tijdens het seizoen ben ik heel veeleisend - mentaal kan dat heel belastend zijn - maar ik weet wanneer ik de spelers een adempauze moet gunnen.''

Nachtrust

Op voorspraak van de technische staf wordt er vanaf deze week met hartslagmeters getraind. ''Het liefst had ik de spelers voorzien van een GPS, maar dat is voorlopig te duur voor een club als RWDM. Met een Polar kan je ook al een eind komen. De spelers zullen elke dag hun gegevens moeten opladen en doorsturen naar een server.”

“Aan de hand van deze informatie zal ik bepaalde zaken kunnen constateren: hoe de spelers reageren op een prikkel, welke spelers lichamelijk in een dipje zit of hoe hun nachtrust is geweest. Het hart van een speler liegt nooit.''

De professionalisering binnen de club geeft aan hoe ambitieus Brncic en co zijn. ''Dit is een nieuwe stap voorwaarts. Als je iets wil bereiken moet je alle mogelijkheden uitputten die voorhanden zijn. Maar die Polars zijn niet zaligmakend. Bij Union en Verviers heb ik nooit zo'n werkinstrument gehad en toch was ik er ook succesvol.''

HLN 18-7-2017

RWDM heeft met Mbuba (Virton) zijn targetspits

Gisteren begon RWDM officieel aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Met elkaar kennis maken hoefden de spelers niet meer want dat werd drie weken geleden al gedaan. Toch één nieuwkomer. RWDM verwelkomde immers zijn lang gezochte targetspits. Het betreft Jean-François Mbuba (25), die vorig seizoen bij Virton speelde. In eerste amateurklasse, met Beerschot als kampioen, werd hij met 22 doelpunten in 27 wedstrijden topschutter.

De voorbije twee weken testte hij bij eersteklasser Moeskroen, maar de ploeg van Rednic aarzelde te lang waardoor RWDM met de fel begeerde spits aan de haal ging. Mbuba gaat mee op stage. Tenzij er nog een speler zou vertrekken wil sportieve manager nog een speler terug naar RWDM halen: Ilies Bruylandts van Lierse, die ook vorig seizoen op uitleenbasis bij Molenbeek speelde.

Sponsored content

Post by Sponsored content

Current date/time is Tue Jul 25, 2017 12:46 am