RWDM Forum

PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

Share

Belgiomediaman

Aantal berichten : 270
    Registratiedatum : 2015-08-24

Re: PRESS ARTICLES (ARTICLES ONLY, NO REACTIONS)

Post by Belgiomediaman on Wed Sep 27, 2017 9:28 am

HLN 27-9-2017

Anthony Rivituso "Vertrouwen coach niet beschaamd"

Dat de concurrentie groot is bij RWDM zal Florian Petitprez geweten hebben. Na zijn mindere prestatie tegen Sprimont moest hij zaterdag op Ciney negentig minuten lang tevreden zijn met een zitje op de bank. Anthony Rivituso stond daardoor voor de eerste maal aan de aftrap.

Rivituso, die in de bekerwedstrijden al heeft gespeeld als back, stond tegen en op Ciney centraal in de verdediging. Hij vormde een duo met Nicolas Timmermans. "In de eerste plaats wil ik onze trainer bedanken voor het vertrouwen dat hij mij geschonken heeft tegen Ciney. Dat is een beloning voor het hard labeur op de training en het geeft me een extra boost om keihard voort te werken."

"In de bekerwedstrijd tegen SK Londerzeel en Hamme ben ik ingevallen, tegen La Louvière heb ik de hele wedstrijd gespeeld. De positie van centrale verdediger is me echter niet vreemd. In mijn jeugd bij Anderlecht heb ik steeds op die plaats gespeeld. Bovendien had ik Timmermans aan mijn zijde, één en al ervaring. Of ik zenuwachtig was? Niet echt, gezond nerveus. Eens de match bezig, voelde ik me steeds meer op mijn gemak. Je hebt geen tijd om zenuwachtig te zijn", knipoogde Rivituso. "Je concentratie gaat volledig naar je spel."

Maar ook Rivituso kon niet voorkomen dat een 0-2-voorsprong omstreeks het uur nog finaal uit handen werd gegeven. "Het kantelmoment in de wedstrijd was toen Ciney met een zeer gevleide penalty op 1-2 was gekomen. Na een inworp raakte de bal de onderarm van Timmermans zonder dat hij een beweging maakte. De scheidsrechter legde de bal meteen op de stip. Ik stond nochtans goed geplaatst om die fase te beoordelen en volgens mij was het een aangeschoten bal. Maar de ref heeft het laatste woord."

Onrustiger

"Na die 1-2 zijn we iets onrustiger gaan voetballen zonder de controle op het spel te verliezen. Ook de tweede goal viel in dubieuze omstandigheden, want volgens mij stond de man die scoorde buitenspel. Daarom doet het extra pijn dat we die drie punten toch niet hebben kunnen pakken. Langs de andere kant is ook een tien op twaalf een mooi parcours tot dusver. Als promovendus is het toch altijd afwachten of je het niveau aankan. We zijn alvast nog de enige ploeg die ongeslagen is en daar mogen we best trots op zijn."

Belgiomediaman

Post by Belgiomediaman on Mon Oct 02, 2017 9:56 am

HLN 2-10-2017

RWDM blijft meedraaien aan de top

In zijn tweede thuiswedstrijd van het seizoen heeft RWDM gedaan wat het moest om bovenin te blijven meedraaien: winnen tegen Hamoir. En dat deden de jongens van trainer Brncic met groot machtsvertoon, want na ruim een halfuur lag de match in een beslissende plooi met treffers van Mbuba, Liard en Brouckaert op penalty.

Ondanks het eerste puntenverlies vorige week op Ciney liet trainer Brncic dezelfde basisploeg aan de wedstrijd beginnen tegen Hamoir. De match kon niet beter beginnen voor de thuisploeg, waar Mbuba profiteerde om een slechte terugspeelbal met het hoofd van Timmermans genadeloos af te straffen. Eerste kans meteen een doelpunt, wat een verschil met de vorige wedstrijden. Omstreeks het kwartier had Mbuba altijd zijn tweede van de avond moeten maken wanneer hij vakkundig de buitenspelval kon ontglippen. Maar de Molenbeekse spits knalde onbegrijpelijk op de keeper.

Halfweg diezelfde eerste helft hetzelfde tafereel: Mbuba kon alweer de buitenspel ontwijken op een pas van Cissé, maar de bezoekende keeper was alweer bij de pinken. Precies op het halfuur lag Mbuba wel aan de basis van de 2-0 toen die een perfecte voorzet op het hoofd van Liard schilderde, die de bal maar in doel te knikken had: 2-0. Tien minuten voor de rust legde de ref de bal op de stip nadat Legros iets te fel aan Mbuba ging hangen: Brouckaert liet het stadion alweer ontploffen. In het zicht van de rust had Mbuba de kans om zijn tweede te maken, maar hij knalde de bal onbesuisd naast. Drie doelpunten op zes kansen, dat is een hoog gemiddelde.

Minder animo na rust

De tweede helft had veel minder om het lijf, zeker na de treffer van Bova nog voor het uur verstreken was. Kort daarna werd van diezelfde Bova nog een bal op de lijn gered, waarna het spelniveau verwaterde door de vele wissels maar vooral met de match van Meux woensdag in het achterhoofd.

RWDM: Sadin, A. Cabeke (56' Mamadou), Rivituso, Timmermans, G. Cabeke; Brouckaert, Mabika, Liard, Bova, Cissé (67' Ngangué), Mbuba (46' Damblon)

Hamoir: Biersard, Lahaque, Lecerf (82' Jacquemart), Legros, Saglam, Biscotti, Timmermans (46' Amrous), Doneux, Alaimo, Farina (72' La Rocca)

Doelpunten: 2' Mbuba (1-0), 30' Liard (2-0), 35' Brouckaert (3-0, pen.), 54' Bova (4-0)

Geel: Biscotti, Doneux, Dessart, Amrous, Decerf.

Toeschouwers: 3.800

Belgiomediaman

Post by Belgiomediaman on Tue Oct 03, 2017 9:43 am

HLN 3-10-2017

Mbuba: "Me sparen voor duel tegen Meux"

Jean-François Mbuba pikte vorige zaterdag al heel vroeg in de wedstrijd zijn doelpuntje mee tegen Hamoir, maar liet ook een hele reeks kansen liggen. Bij de rust werd hij op de koop vervangen waardoor zijn voorlopig aantal op vier stuks blijft steken.

Toen we Jean-François Mbuba na afloop om een reactie vroegen, liep hij niet meteen over van enthousiasme ondanks de 4-0-zege. "Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij met deze overwinning, maar ik geef toe dat ik graag wat langer op het veld had blijven staan. Klopt, ik had in de eerste helft minstens twee keer moeten scoren, maar de bezoekende keeper kende een zeer begenadigde avond. Het is door hem dat de einduitslag niet hoger is geworden en dat ik op één doelpunt ben blijven steken. Langs de andere ben ik ook content dat Liard op mijn voorzet de score kon verdubbelen. Een doelpunt en een assist, daar kan ik mee leven."

Mbuba toonde weliswaar begrip voor de keuze van trainer Brncic om hem na vijfenveertig minuten te wisselen. "De schaapjes waren toen al op het droge, want op basis van de eerste helft zag het er niet meteen naar uit dat Hamoir nog iets zou kunnen rapen bij ons. Ik snap ook dat iedereen voldoende moet spelen om scherp te blijven en het hoge ritme aan te kunnen als ze moeten aantreden. Wellicht zijn de relatief vroege wissels ingegeven door het feit dat we drie wedstrijden hebben in acht dagen. De eerste klip hebben we dus met succes omzeild, maar woensdag tegen Meux en de trip komende zondag naar Solières beloven hardere dobbers te worden. Ik denk dat de coach bepaalde jongens wil(de) sparen opdat ze fris zouden zijn en blijven voor de komende wedstrijden die elkaar heel snel opvolgen. Uiteindelijk speel je een seizoen niet met elf jongens, maar met een brede kern", beseft Mbuba.

Midweekwedstrijd

Mits een zege woensdagavond tegen Meux, de wedstrijd die stond gepland op de eerste speeldag, maar door bekerverplichtingen van RWDM werd verschoven, kan RWDM alleen leider worden. Voorlopig moet het alleen FC Luik, dat afgelopen zondag de topper won tegen Solières, voor zich dulden. "Tegen Hamoir hebben mijn jongens een volwassen prestatie neergezet. Zowel offensief als defensief klopte het. Ik ben blij dat we nog eens de nul hebben kunnen houden, dat zal iedereen het nodige vertrouwen geven", verklaarde trainer Brncic.

Nieuwsblad 3-10-2017

Geoffrey Cabeke “We bouwen prima thuisreputatie op”

RWDM had geen kind aan een bijzonder zwak Hamoir. “We hadden iets goed te maken na het puntenverlies tegen Ciney”, aldus Geoffrey Cabeke over de 4-0-zege. “Het antwoord van de groep mocht er zijn: voorin waren we efficiënt, achterin hielden we de nul. Vooral onze doelman Sadin zal blij zijn met die clean sheet, want sinds het begin van het seizoen slikten we héél domme goals. Ik weet hoe belangrijk het voor een doelman is om een match af te sluiten zonder zich te moeten omdraaien. Dankzij onze ruime zege bouwen we stilaan een prima thuisreputatie uit. Nu morgen thuis winnen van Meux en we kunnen zelfs alleen op kop komen.

Belgiomediaman

Post by Belgiomediaman on Wed Oct 04, 2017 9:37 am

HN 4-10-2017

RWDM kan alleen leider worden

Vanavond speelt RWDM zijn inhaalwedstrijd tegen Meux. Dit duel van de eerste speeldag werd uitgesteld omdat RWDM in dat weekend moest aantreden in de vijfde bekerronde. De Molenbeekse club doet het goed in haar eerste jaar tweede amateurklasse. Vanavond kan ze zelfs alleen leider worden. Voorwaarde is wel dat ze FC Meux opzij kan zetten. Meux bekleedt momenteel de tiende plaats met zeven punten en kan mits een zege een mooie sprong voorwaarts maken.

"Tegen Hamoir hebben we alvast extra vertrouwen getankt", stelt Geoffrey Cabeke. "We konden vier keer scoren en hielden de netten proper. Voor een doelman is dat heel belangrijk. Tegen Meux proberen we ook onze derde thuiswedstrijd winnend af te sluiten. Met onze grote en trouwe aanhang moeten we een echte thuisreputatie opbouwen. Natuurlijk willen we graag die koppositie pakken, maar er is geen man overboord als dat na de match tegen Meux niet zo is."

Selectie: Haidara en Vandiepenbeeck (meniscus) zijn steeds niet beschikbaar. A. Cabeke is zeer twijfelachtig, waardoor Petitprez wellicht opnieuw in de basis komt.

Kern: Sadin; Rivituso, Petitprez, Timmermans, G. Cabeke; Brouckaert, Mabika, Liard, Bova; Cissé, Mbuba. Damblon, Ba, Richard, Jonckheere, Ngangué

Belgiomediaman

Post by Belgiomediaman on Thu Oct 05, 2017 9:46 am

HLN 5-10-2017

Anthony Bova schiet RWDM naar de leidersplaats

Door een 5-0-zege tegen Meux is RWDM na zes speeldagen alleen leider in de Waalse tweede amateurklasse. De promovendus had wel een penalty nodig om onder stoom te komen. Met zijn twee doelpunten had Anthony Bova een groot aandeel in de vijfde Molenbeekse winst.

Anthony Cabeke, die vorige zaterdag tegen Hamoir vroegtijdig de strijd moest staken wegens pijn in de knieholte van het linkerbeen, geraakte dan toch speelklaar voor de inhaalwedstrijd tegen Meux. De basisploeg tegen Hamoir kreeg opnieuw het vertrouwen.

RWDM begon eerder voorzichtig aan de wedstrijd. Het eerste echte gevaar kwam van Meux. Een vrije trap van Villano belandde in de Molenbeekse muur, de rebound werd door Renson nipt over doel getrapt. Pas halfweg de eerste helft kon RWDM toeslaan via een penalty van Brouckaert nadat Mbuba werd neergehaald in de grote rechthoek. Meux leek niet van slag en ging een tandje bij steken, zonder grote kansen. Integendeel, het was RWDM dat in het zicht van de rust een tweede keer kon scoren na een knappe aanval, waarbij de klaar kijkende Anthony Cabeke ploegmaat Bova de 2-0 op een presenteerblaadje aanbood.

Goals in slotfase

Onmiddellijk na de rust had Bova de match in een beslissende plooi kunnen leggen toen hij na een knappe combinatie met Mbuba alleen voor doel verscheen, maar pal op doelman Paulus trapte. Omstreeks het uur kon Bova met een listige lobbal dan toch zijn tweede van de avond scoren na een knappe doorsteekpas van Mbuba. Halfweg de tweede periode verscheen de mee opgerukte Mabika plots voor doel, maar zijn hard schot belandde in het zijnet. Ruim vijf minuten voor tijd kon Anthony Cabeke een quasi gemaakt doelpunt op de lijn keren. Door een flater van de bezoekende doelman werd het 4-0 via Mbuba. Diezelfde Mbuba bood Ba nummer vijf aan.

RWDM: Sadin, A. Cabeke (85' Petitprez), Rivituso, Timmermans, G. Cabeke; Brouckaert, Mabika, Liard, Bova (70' Ba), Cissé (67' Damblon), Mbuba

FC Meux: Paulus, Boreux, Duchatelet, François (59' Weynant), Palate (56' Joannes), Villano, Azzouzi, Renson, Demaeschalk, Van Hyfte (46' Otte), Smal.

Doelpunten: 21' Brouckaert (1-0,pen.), 41' Bova (2-0), 60' Bova (3-0), 89' Mbuba (4-0), 90' Ba (5-0)

Geel: Renson, G. Cabeke.

Toeschouwers: 3.300

Nieuwsblad 5-10-2017

RWDM 5 - MEUX 0

Voor de tweede keer in een paar dagen tijd maakte RWDM in het Edmond Machtensstadion brandhout van zijn tegenstander. Afgelopen weekend werd het 4-0 tegen Hamoir, gisteren kreeg Meux een forfaitscore aan de broek. Het duurde tot halfweg de eerste helft voor RWDM het stadion een eerste keer liet feesten na een strafschopdoelpunt van Brouckaert. Vijf minuten voor de rust zette de thuisploeg zijn overwicht om in een tweede goal.

Ook in de tweede helft kon Meux amper weerwerk bieden. Na de 3-0 van Bova was de veer helemaal gebroken. In het slot velden Mbuba en Ba het zware verdict. Dankzij de derde thuiszege op rij komt RWDM alleen aan de leiding te staan met een punt meer dan Luik

Belgiomediaman

Post by Belgiomediaman on Sat Oct 07, 2017 10:22 am

HLN 7-10-2017

Anthony Bova "Gewoon voortdoen zoals we bezig zijn"

Na zes speeldagen staat RWDM helemaal alleen aan kop van de Waalse tweede amateurklasse. Je moet het maar doen als promovendus. Die leidersplaats heeft het vooral te danken aan het sterke aanvalsduo Mbuba en Bova, die samen al tien van de achttien doelpunten hebben gemaakt.

De statistieken van RWDM zijn na de 4-0-zege tegen Hamoir en de 5-0-winst tegen Meux niet min. Momenteel beschikt de Molenbeekse club over de beste aanval. Ze heeft samen met naaste achtervolger FC Luik een doelsaldo van twaalf. Op Luik na heeft de ploeg van trainer Brncic ook de beste defensie. En is RWDM de enige club in de reeks die nog steeds ongeslagen is.

Dat RWDM over een goede ploeg beschikt, dat wist iedereen voor het seizoen al. 'Meulebeek' werd steevast in de top vijf geciteerd bij de kenners. Voorlopig maakt het zijn statuut van topploeg waar. Het zal echter iedereen benieuwen hoe RWDM met de druk van de leidersplaats de komende weken zal omgaan. Te beginnen met nu zondag de verplaatsing naar Solières.

Anthony Bova, afgelopen woensdag nog goed voor twee doelpunten tegen Meux, maakt zich niet al te druk in dat soort situatie. "Elke match opnieuw gaan we voor de drie punten. Toeval of niet, maar door ons goed parcours staan we na zes speeldagen alleen op kop. Maar dat betekent nu niet dat we ons extra druk moeten opleggen. We moeten gewoon voortdoen zoals we bezig zijn. De leidersplaats zal er wel voor zorgen dat de tegenstanders extra gemotiveerd zullen zijn tegen ons. Wie wil er nu niet de scalp van de leider en in het bijzonder van RWDM", weet de flankaanvaller, die stilaan een publiekslieveling aan het worden is.

"Ik kreeg rillingen toen ik bij mijn vervanging een overdonderend applaus kreeg van de supporters. Dat is één van de redenen waarom ik voor RWDM heb gekozen."

Progressie

"De zege tegen Meux is niet alleen mijn verdienste geweest. Wellicht is het iedereen ook opgevallen dat Mbuba bij vier treffers betrokken was. Bij de eerste lokte hij de penalty uit, bij de derde en vijfde treffer gaf hij een perfecte assist aan mij en Ba én de vierde goal maakte hij zelf. Mbuba weegt enorm op de defensie van de tegenstander."

Of ons voetbal nog voor verbetering vatbaar is? "Natuurlijk. De trainer wijst ons daar telkens opnieuw op. Daarom ook dat we elke match analyseren. Deze groep heeft enorm veel progressie gemaakt sinds de start van de voorbereiding, maar we gaan steeds voor beter", lachte Bova.

Voor de topper op Solières zondag zijn Haidara, reeds volop aan het trainen, en Vandiepenbeeck (meniscus) nog steeds niet beschikbaar.

Kern: Sadin; A. Cabeke, Rivituso, Timmermans, G. Cabeke; Brouckaert, Mabika, Liard, Bova; Cissé, Mbuba.

Damblon, Ba, Richard, Petitprez, Ngangué.

Nieuwsblad 7-10-2017

RWDM

‘'Klein veld is in ons nadeel'’

Sint-Jans-Molenbeek - Na twee makkelijke wedstrijden wacht RWDM een zware verplaatsing naar het vierde geklasseerde Solières.

Trainer Drazen Brncic maakt zich vooral zorgen over het veld. ‘'Solières heeft het kleinste veld van de reeks'’, zegt Brncic.

‘'Voor ons is dat zeker een nadeel aangezien ons veld vijftien meter langer is en tien meter breder. Bovendien ligt het plein er niet goed bij. Voor een ploeg die graag in een of maximaal twee tijden speelt, is dat altijd een nadeel”, aldus Drazen Brncic.

“Niet vergeten dat Solières ook gewoon een goede ploeg is. Van hun zes wedstrijden wonnen ze er vier en verloren ze bij titelkandidaten La Louvière en Luik.'’

Haidara traint opnieuw voluit mee met de groep en maakte vrijdag zijn comeback bij de beloften. Ook Laurent en Rezouk moesten gisteren matchritme opdoen bij de beloften. Richard hervat volgende week de groepstraining en zou deze maand opnieuw fit moeten zijn.

Selectie: Ba, Bova, Brouckaert, A. Cabeke, G. Cabeke, Cissé, Damblon, Liard, Mabika, Mbuba, Ngangue, Petitprez, Rivituso, Sadin, Timmermans.

Belgiomediaman

Post by Belgiomediaman on Mon Oct 09, 2017 9:40 am

HLN 9-10-2017

Mbuba en Bova blijven scoren

Geen wijzigingen in de basisploeg van RWDM, die de voorbije twee wedstrijden met ruime cijfers won. RWDM ging furieus van start en scoorde in het eerste kwartier twee keer, maar de treffers van Brouckaert werden telkens keer om buitenspel afgevlagd. Molenbeek liet zich niet ontmoedigen en bleef op zoek gaan naar de openingstreffer.

Maar ondanks heel wat kansen kwam die er niet voor de rust. Vooral in het derde kwartier had RWDM nochtans een handvol goede kansen kunnen afdwingen, maar Mbuba, op voorzetten van Bova (twee keer) en Brouckaert, kreeg de bal er niet in. Ook Bova zelf miste een reuzekans op aangeven van Mbuba.

Sterke Piré

De tweede helft kon niet beter beginnen voor de Brusselse bezoekers. Al in minuut drie kon Bova dan toch de verlossende openingstreffer scoren na een deviatie van Mbuba. Kort daarop zoefde een knal van Brouckaert voorlangs. Halfweg de tweede periode moest Timmermans op de lijn redding brengen. In plaats van 1-1 werd het enkele minuten later aan de overzijde 0-2 via Mbuba die de bal afsnoepte van Thiaw en vervolgens de doelman omspeelde. In de slotfase werd Mbuba van een quasi gemaakte doelpunt gehouden door de sterk keepende Piré.

Solières: Pire, Benthman, Gendarme, Dethier (66' El Guendi - 74' Hanne), Nuozzi, Bourard, Thiaw, Toussaint, Diakhate, Diakho, Rossini.

RWDM: Sadin, A. Cabeke, Rivituso, Timmermans, G. Cabeke; Brouckaert, Mabika, Cissé, Liard, Bova (60' Damblon); Mbuba (89' Ba).

Doelpunten: 48' Bova (0-1), 74' Mbuba (0-2).

Geel: Nuozzi, Rivituso, Thiaw, Hanne.

SOLIERES - RWDM 0-2

Lezersbrief van de dag:RWDM

Mijn club is RWDM. Met veel nostalgie keek ik vorige dinsdag naar ‘Belga Sport’. Mooie herinneringen, mooie beelden van een, spijtig genoeg, voorbije periode. Ik was jarenlang lid van het jeugdbestuur van de club en twee seizoenen pro- fessioneel secretaris in opvolging van de naar Anderlecht vertrokken Michel Verschueren. In de uitzending beweerde de heer Verschueren dat het welgekende RWDM-embleem zijn persoonlijke realisatie was. Niet juist. Het volledig nieuwe embleem werd gecreeëerd door mijn broer, Jo Tielemans, hoofd van de publiciteitsdienst bij zijn werkgever. Het is juist dat Michel Verschueren het embleem heeft voorgesteld en verdedigd tijdens de belangrijke fusievergadering tussen Daring Molenbeek en Racing White, maar de ontwerper van de ’écusson’ was hij niet.

Richard Tielemans, Sint-Jans-Molenbeek

Nieuwsblad 9-10-2017

SOLIERES 0 - RWDM 2

Een solide leider heeft verdiend de drie punten mee naar Molenbeek genomen. Toch ook chapeau voor de thuisploeg, die zich moedig kon verweren. In de eerste helft was het lange tijd evenwichtig, maar kort na de rust kon Bova scoren. Toen in het slotkwartier Mbuka na een misser in de thuisdefensie opnieuw kon toeslaan, mochten de boeken definitief dicht. Zeker een verdiende zege, want er werden weliswaar terecht nog twee doelpunten van Brouckaert afgekeurd wegens buitenspel. Solieres kreeg ook enkele kansjes, maar doelman Sadin is een betrouwbaar sluitstuk. (ggh)

DOELPUNTEN: 47' Bova 0-1, 76' Mbuka 0-2
    SOLIERES: Pire, Diakhate, Thiaw, Gendarme, Toussaint, Nuozzi (57' Macalli), Dethier (65' Hanne, 74' El Guendi), Benothman, Diakho, Bourard, Rossini.
    RWDM: Sadin, G. Cabeke, A. Cabeke, Timmermans, Rivituso, Bova (61' Damblon), Mabika, Brouckaert, Liard, Mbuka (89' Ba), Cisse.
    GELE KAARTEN: Nuozzi, Rivituso, Thiaw, Hanne.

Belgiomediaman

Post by Belgiomediaman on Tue Oct 10, 2017 8:55 am

Nieuwsblad 10-10-2017

Anthony Bova: “Staat van veld belette snel voetbal”

RWDM moest tot na de rust wachten om afstand te nemen van Solières.

“In de eerste helft moesten we al op voorsprong zijn gekomen, maar de scheidsrechter keurde een aantal doelpunten af”, aldus Anthony Bova.

“We hadden dan wel vaak de bal, maar de staat van het veld konden belette ons om snel te voetballen. Het veld lag er oneffen bij en één helft helde zelfs af naar beneden.”

In de tweede helft opende Bova dan toch de score. “Ik scoorde net als ploegmaat Mbuba mijn zesde doelpunt van het seizoen.”

“Natuurlijk zou het leuk zijn om er net als vorig seizoen zowat 25 te maken, maar in feit ben ik helemaal niet bezig met mijn persoonlijke statistieken.”

Belgiomediaman

Post by Belgiomediaman on Wed Oct 11, 2017 9:43 am

HLN 11-10-2017

Nicolas Timmermans: "Trotse defensie"

RWDM blijft vriend en tegenstander verbazen. Ook op het veld van Solières Sport lieten de jongens van trainer Drazen Brncic zich niet verrassen. De omstandigheden waren nochtans verre van ideaal: klein en hobbelig veld en een fysieke tegenstander met heel wat 'hoge torens' in hun rangen zoals Giuseppe Rossini, ex-speler van onder meer KV Mechelen en Sporting Charleroi.

Solières Sport is wellicht het grote buitenbeetje in de Waalse tweede amateurklasse. De accommodatie is eigenlijk niet geschikt voor dit niveau en al zeker niet als ploegen zoals RWDM op bezoek komen. Ook de omgeving is niet bepaald de meest geschikte voor voetbal. Het terrein bevindt zich in 'niemandsland', omgeven door bomen en velden en smalle wegen. Maar er werd wel degelijk gevoetbald, RWDM won verdiend.

"Alleen al om hier niet meer naar terug te moeten komen, moeten we kampioen worden", grapt een RWDM-supporter. "Of je moet hopen dat die ploeg zakt, maar daarvoor is ze dan weer te sterk", lacht hij.

RWDM mag alvast op een geslaagde week terugblikken. Zowel tegen Hamoir (4-0), Meux (5-0) als Solières Sport (0-2) werd telkens de nul op het bord gehouden. En daar is Nicolas Timmermans enorm tevreden mee. "Twee weken geleden hebben we op Ciney misschien een punt verloren door een 0-2-voorsprong nog uit handen te geven, maar die wedstrijd heeft wel onze ogen doen open gaan. Met het gekende resultaat: nul tegendoelpunten in onze laatste drie wedstrijden, daar zijn we als defensie best trots op, ook al is verdedigen en aanvallen iets wat je als ploeg doet. Wat er dan veranderd is? Ik ga niet alle geheimen verklappen", lacht Timmermans. "Maar op training wordt er extra aandacht aan besteed."

Enkele minuten na het affluiten van de match, maakte de stadionomroeper de uitslagen van de andere wedstrijden bekend. Het scoreloos gelijkspel van Luik op Walhain werd op applaus onthaald door de Molenbeekse fans. "We moeten in de eerste plaats naar onszelf kijken, wat de concurrentie dan doet, maakt niet uit. Maar het seizoen is nog lang. Het is nog veel te vroeg om te zeggen wie de absolute favoriet is voor de titel. Wij blijven ons focussen op die top-3 plaats", blijft Timmermans, die in het tussenseizoen is overgekomen van Eupen, bescheiden.

Belgiomediaman

Post by Belgiomediaman on Mon Oct 16, 2017 9:42 am

HLN 17-10-2017

RWDM-fans zien veel goals

Voor de eerste keer dit seizoen was het Machtensstadion helemaal open met fans langs beide kanten. Dat heeft de RWDM-spelers geïnspireerd om er een waar doelpuntenfestijn van te maken met liefst zeven treffers tegen Walhain, dat in de voorbije zeven duels slechts zeven goals had moeten incasseren.

RWDM - Walhain 7-2

Ondanks het feit dat Bova en Mbuba in de aanloop naar het duel met Walhain nauwelijks hadden getraind door lichte blessures, stonden ze toch aan de aftrap. 'Never change een winning team' moet trainer Brncic gedacht hebben.

5.000 toeschouwers

Gesteund door vijfduizend supporters ging RWDM meteen op zoek naar de openingstreffer, maar die viel bijna aan de overzijde toen Moors alleen op doel mocht afgaan, maar de kans liet gaan door zelf

niet te trappen maar de bal af te geven. In plaats van 0-1, werd het aan de overzijde 1-0 via Mbuba, die in de rebound een geredde poging van Bouckaert kon verzilveren. Op het kwartier werd een treffer van Mabika wegens vermeend buitenspel geannuleerd. Halfweg het derde kwartier van de eerste periode was alles te herdoen toen Guilmot op aangeven van Legrand te veel vrijgeleide kreeg om de gelijkmaker te scoren. De pret bij Walhain was van korte duur, want in de laatste vijf minuten ging van het van 1-1 naar 3-1 met treffers van Mbuba, op aangeven van Rivituso na een hoekschop van Bova, en Brouckaert na een een-twee met Cissé.

Een penalty van Cissé kort na de rust bracht nog even spanning in de match. Moors kon echter maar in twee tijden scoren. Maar nog voor het uur liep RWDM alweer uit met een afstandsschot van Liard (4-2). Kort daarna trof Bova de paal. Na de uitsluiting van Rosy, tweede geel, werd het een walk-over van RWDM. Halfweg mocht Anthony Cabeke aanleggen voor de 5-2. De pas ingevallen Ba pikte ook zijn wondermooi doelpuntje mee met een gekruist schot in de verste hoek. In de slotfase zette Brouckaert de kroon op het werk met een volley (7-2).

RWDM: Sadin, A. Cabeke, Rivituso, Timmermans, G. Cabeke; Brouckaert, Mabika, Cissé (78' Petitiprez), Liard, Bova (69' Ba); Mbuba (69' Damblon).

Walhain: Belin, Tietcheu, Legrand, Provost, Bellia, Chaisi (68' Sefgjini), Rosy, Guilmot (70' Beaunom), Bernier (68' Wénin), Nicaise, Moors.

Doelpunten: 5' en 41' Mbuba (1-0 , 2-1), 37 Guilmot (1-1), 44' en 90' Brouckaert (3-1 en 7-2), 50' Moors (3-2), 55' Liard (4-2), 63' A. Cabeke (5-2), 77' Ba (6-2).

Geel: Nicaise.

Rood: 62' Rosy (2x geel)

Coach Drazen Brncic bijzonder trots op zijn spelers

Met 18 doelpunten in de laatste vier wedstrijden bewijst RWDM het juiste recept te hebben gevonden om vlot te scoren. Tegen Walhain zorgde Molenbeek met de 7-2 cijfers voor een vooroorlogse score. Natuurlijk was trainer Drazen Brncic heel tevreden.

"Als je met zo'n groot verschil wint, mag je inderdaad niet mopperen. Maar in het begin van de wedstrijd hebben we wel veel geluk gehad, want na drie minuten hadden we kunnen achterstaan. Gelukkig nam de spits de verkeerde beslissing. Maar na de 1-0, kort daarna, zijn we eigenlijk steeds heer en meester geweest, ook al vind ik Walhain zeker geen slechte ploeg. Dat is dan ook onze verdienste."

"Berekend risico met Bova en Mbuba in basis"

"Dat Bova en Mbuba toch aan de aftrap zijn gekomen ondanks dat ze nauwelijks getraind hadden, was een berekend risico. Beiden maken nu eenmaal onderdeel uit van een groep die het uitstekend doet. Ik wilde dat niet breken. Van zodra de schaapjes op het droge waren, heb ik beiden wel naar de kant gehaald om blessures te vermijden.

Ik ben ook bijzonder blij voor de fans. De jeugdspelers en hun ouders hebben een waar spektakel gezien, gekruid met heel veel doelpunten. Daarvoor kom je toch naar het stadion. Vanaf maandag (vandaag) begint echter de voorbereiding op Rebecq van komende zondag.

Nieuwsblad 17-10-2017

RWD MOLENBEEK 7 - WALLONIA WALHAIN 2

De wedstrijd begon uitstekend voor de thuisploeg. Brouckaert besloot op de doelman en in de rebound tikte Mbuba binnen. RWDM voerde de druk op, maar Walhain kwam na een half uur langszij. Vijf minuten voor rust zetten de Brusselaars hun dominantie om in twee bijkomende goals. Vanop de stip scoorde Moors kort na rust de aansluitingstreffer, maar daarna liet RWDM de bezoekers niet meer in de match komen.

In geen tijd ging het van 3-2 naar 5-2 na goals van Liard en Anthony Cabeke. Tussendoor had Rosy rood gekregen en tegen tien lag de weg naar een ruime zege open voor RWDM. Ba en Brouckaert scoorden nogmaals en velden het zware verdict.

Belgiomediaman

Post by Belgiomediaman on Tue Oct 17, 2017 9:38 am

Nieuwsblad 17-10-2017

Drazen Brncic: “Een sterk signaal voor tegenstanders”

Sint-Jans-Molenbeek - Voor de derde thuiswedstrijd hield RWDM een doelpuntenkermis. Walhain kreeg er liefst zeven om de oren. “We stuurden een sterk signaal naar de tegenstanders”, aldus trainer Drazen Brncic. “Nu weten ze dat ze tot het einde van de competitie met ons rekening moeten houden. Toch heb ik niet het gevoel dat het thuis te makkelijk is voor ons. Niet vergeten dat Walhain zelfs terugkwam tot 3-2. Na ons vierde doelpunt kregen we gelukkig vleugels. We hadden er zelfs meer kunnen maken dan zeven. Als er één ding is dat we nog moeten verbeteren: het aantal gevaarlijke situaties in onze rechthoek verminderen. Ik win wel liever met 7-2 dan met 1-0.”

Belgiomediaman

Post by Belgiomediaman on Wed Oct 18, 2017 9:37 am

HLN 18-10-2017

Mamadou Ba "De trainer kan op mij rekenen"

"RWDM een voetbalploeg? Neen, wij zijn een racemachine", schreeuwde een uitzinnige RWDM-fan zaterdagavond na de 7-2-winst tegen Walhain. Ongelijk kunnen we hem niet geven, want de jongens van trainer Drazen Brncic racen al weken als een bolide over de tegenstanders heen. Waar zal dit eindigen?

Mamadou Ba, in het tussenseizoen overgekomen van Doornik lijkt helemaal klaar te zijn voor het geval trainer Drazen Brncic hem nodig zou hebben. Het is immers een utopie dat de Kroatische coach in Brusselse loondienst een heel seizoen lang met dezelfde elf zal kunnen starten. Het was vorige zaterdag al kantje-boordje dat Bova en Mbuba konden aantreden wegens blessures, maar Brncic gokte en won. Hij kan natuurlijk niet altijd deze risico's nemen.

"Door de situatie met Mbuba en Bova hebben Lucas (Damblon) en ikzelf tegen Walhain al behoorlijk meer speelminuten gekregen. In twintig minuten kan je al wat meer tonen dan tijdens een invalbeurt in de slotfase. En het spreekt voor zich dat ik bijzonder blij was met mijn treffer, die best gezien mocht worden. Natuurlijk waren de schaapjes toen al op het droge. Want toen stond het al 5-2 en was Walhain tot 10 man herleid. Maar dat was misschien wel het beste scenario's om in te vallen. Ik kon zonder druk spelen waardoor ik meer initiatief durfde nemen."

Zolang het niet hoeft, ziet het ernaar uit dat Brncic, wellicht uit bijgeloof, niet zal raken aan het principe van 'never change a winning team'.

"Ik hoop van ganser harte dat we blijven winnen, want de ploeg gaat voor op het individu. Maar op het moment dat er blessures zijn of schorsingen, zal er toch moeten worden gewisseld. De trainer moet weten dat ik mentaal en fysiek klaar ben als hij mij nodig heeft. Enkele wissels in de basisploeg mogen geen verzwakking zijn", vindt Ba, die volop geniet van de sfeer naast het veld. "Voor die supporters (hij wijst naar de tribune) ben ik ook naar hier gekomen. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Wat deze club te beurt valt, is zo uniek. Het is aan ons, spelers, om steeds het beste van onszelf te geven. Zodat we bij een eventuele uitschuiver ons niets te beklagen hebben."

Sponsored content

Post by Sponsored content

Current date/time is Fri Oct 20, 2017 7:06 am